077-996-9422

מלאו את הטופס ונשמח להיפגש

צמיגי עדי אומן בעור

ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין באינטרנט – מה זה? ואיך עושים זאת נכון?

ניהול מוניטין הנעשה בצורה טובה יגרום לאזכורים השלילים עליכם "להיעלם", ומהצד השני האזכורים החיוביים יבלטו. איך עושים את זה? מהו ניהול מוניטין בכלל? אילו דרכים יבטיחו סיכוי הצלחה גבוהים? מי נגד מי בזירה? כל השאלות החשובות יקבלו מענה מיד. שווה לכם להישאר

הקדמה – מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא למעשה ניהול פרויקט לכל דבר. הכולל תמיכה בקישורים, תמיכה בתוכן, ואסטרטגיות שונות בהתאם לתחרות מילות הביטוי. במילים אחרות: "ניהול הרע והגדלת הטוב". למעשה, שמעתם את המילה הזו לא פעם ולא פעמיים, ולפעמים לא ידעתם על מה הם מדברים. (חדשות, וכאלה...) אנחנו בוודאי מדברים על המילה הנרדפת של ניהול מוניטין באינטרנט, שנקראת גם: "אזכורים שליליים". אל תפחדו, אנו כאן כדאי לפשט את העניין. נמשיך?

איך ניהול מוניטין נראה באינטרנט?

למעשה ניהול מוניטין באינטרנט מוצג בעשרות זירות שונות, אבל ישנם 2 זירות שבהן אנו בעצם כן יכולים "להתערב", ולשנות את סדר התוצאות. להלן שני הזירות הכי מבוקשות:

אזכורים שליליים בגוגל

תכלס, מי לא נתקל בזה? לא מזמן לפני שנה-שנתיים (אל תתפסו אותנו בנקודות), היה דיבור רחב על האזכורים השליליים של הזמר אייל גולן בעקבות פרשת הקטינות, האם גם אייל גולן השתמש באחד משירותי ההגנה? (ניהול מוניטין, אתם יודעים...) אנחנו לא באמת יודעים, אוקי. אך יש פה ושם אזכורים על הנושא. כיום, בגוגל ישנם שני סוגי תצוגות של אזכורים שליליים, אלה הם השתיים שאתם חייבים לדעת עליהם:

אזכורים שליליים בתוצאות האורגניות:

אזכורים שליליים בתוצאות האפס:

אומנם לא מדובר באותה הפרשה, אך כתבות אלה גם נקרא אזכור שלילי. אומנם, הכתבה לא ישירה על אייל גולן אלה על האמרגן שלו. ויחד עם זאת, זה עדיין פוגע בזמר.

בכל מקרה, מה שאנחנו כן יודעים שאותם הכתבות השליליות בעצם לא נמצאות יותר. עם תנסו ללכת לגוגל ולחפש את אותם הכתבות, ייתכן שתצליחו, אבל הם יהיו לפחות בעמודים 2-3, דבר אשר לא נראה לעין לגולש התמים. (בינינו, מי מגיע לעמודים האלה?) אבל גוגל היא לא הכל.

ביוטיוב:

פגיעה במוניטין לא מסתכם רק אצל גוגל, אלה גם במישורים רחבים יותר. למשל, כתבה בוידאו יכולה גם לגרום לא מעט נזק. בדרך כלל, זה יוצג כאשר תקלידו שם של זמר מפורסם או משהו בסגנון, דוגמא מצוינת. פשוט צפו בתמונה:

איך זה עובד?

איך זה בעצם עובד? כעיקרון, להבדיל מקידום אתר אחד, מה שכנראה אתם הכי מכירים. כאן העסק עובד אחרת. כאן אתם מקדמים כתבות ומאמרים והדבר די שונה אחד מהשני. איך אתם שואלים? קידום אורגני לאתר אחד מיושם ע"י עשרות מילות מפתח שונות, ודרכים מגוונות. לעומת ניהול המוניטין שאתם עושים אותו ע"י קידום כתבה בודדת, או לחלופין מספר כתבות ובהרבה פחות מילות מפתח מכפי שאתם רגילים. התהליך יכול להיות מהיר וגם איטי, תלוי בכם ובזירה התחרותית. נתקלתי בניהול מוניטין ממש קל, שכל מה שנעשה היה כתבה בודדת, ו3 קישורים בלבד. התהליך היה די מהיר וערך כחודש עבודה בלבד, עד לקבלת תוצאות יפות.

כעיקרון אנו נצרכים לקדם כתבות שיצרנו על פני הכתבות השליליות, לא מדובר בעבודה קלה, זו אומנות.חשוב לדעת שלעומת קידום דף בית או עמוד פנימי של לקוח שלכם, כאן אתם משתמשים לרוב בתוכן וקישורים. להבדיל מאתר עסקי שבו ניתן לחזק את התוצאה במגוון דרכים, וזאת באמצעות: אופטימיזציה נכונה, מהירות אתר, וגם משחקים עם תגי המטה הנפוצים, מה שאין לנו בקידום כתבה באתר אחר, אתר שהשליטה עליו היא לא מהצד שלנו.

בקטנה? פחות מסורבל:

קידום אתר בודד: המון שליטה באתר, בתגים, באופטימיזציה, ועוד.
קידום תוצאות: אין לנו גישה לאתר, אין לנו גישה לתגי ה- Meta, פשוט כלום.

כמה יעלה לי כל העסק הזה?

כמה העסק הזה עולה? ובכן, אין איזה מחיר קבוע. כל פרויקט לגופו כמו שנאמר.
הכל משתנה בהתאם ללקוח, לדרישותיו, ולעומדן העבודה. אבל מה שכן נוכל לפרט, הוא כיצד התמחור נעשה, איך ועל מה הוא מחושב, מיד.

7 דברים שע"פ המחיר מחושב:
⦁ שם גדול בתעשייה: האם מדובר בזמר? פוליטיקאי?
⦁ כמות התחרות: כמה הזירה תחרותית?
⦁ מהירות העבודה \ התוצאה: כל יום עולה לכם בקריירה, כמה זמן תרצו שהכתבה תעלם?
⦁ על איזה אתרים מדובר: מאיזה אתרים הכתבות יצאו? בעלי וותק? שם? איך גוגל מדרג אותם בד"כ?
⦁ על כמה כתבות שליליות מדובר: כמה כתבות שליליות קיימות על המותג? 1? 3? 5? יותר?
⦁ ניקוי אזכורים בערוצים נוספים: רק בגוגל או בעוד ערוצי שיווק? רשתות חברתיות? יוטיוב?
⦁ סוגי אזכורים: תוצאות אורגניות, תוצאות אפס \ מובנות, תוצאות וידאו.

איך מתמודדים עם זה? למי פונים?

מתנהגים יפה? מכבדים? לא בדיוק. ההתמודדות יכולה להיות נפשית ומנטלית, ורצוי להירגע. כדאי להתמודד עם הדבר בצורה חכמה ולתאם פעולות בהתאם למעורה. השלב הבא, הוא לדעת למי לפנות בנושא. מתכנת? מעצב גרפי? או חבר קרוב? ממש לא. פניה מקצועית לחברת שיווק או פרסום, אשר גם מתמחה בניהול מוניטין דיגיטלי, ועדיף כזאת בעלת ידע ביחסי ציבור ועם כמה שיותר ניסיון מקצועי בתחום.
תגיד גיסנו? איך אפשר להתמודד עם זה למי ש: "קצת מבין בזה"? יש לך טיפים? פנק אותנו! בוודאי.

למביני עניין – קידום אורגני

התוצאות השליליות שבדרך כלל תקבלו, הם אורגניות. תוצאות אפס, תוצאות אורגניות במנוע החיפוש, ואפילו תוצאות אורגניות הנמצאות ביוטיוב, עם כל זה ניתן להתמודד בצורה חכמה באמצעות שיטות SEO, קידום אורגני ושיטות שעובדות לאורך שנים, אתם יודעים... א' ב' ג'.
אז איך מתחילים? ראשית ולפני הכל, חשוב לציין ששורות אלה מתייחסות לתהליכים שהם גם למתקדמים, וזאת בהנחה שיש לכם את מאגרי הכלים, ואת האמצעים לפעול.

מדובר על קמפיין SEO כמעט לכל דבר, בדיוק כמו לקוח חדש שנכנס לחברת פרסום כזו או אחרת

מחקר מילות מפתח - בדקו ודאגו לעשות מחקר מילים שעליהם הכתבות השליליות מופיעות. חשוב גם לקחת מילות מפתח שהן גם קצרות, וגם ארוכות (זנב ארוך). כל המילים הכי רלוונטיות וגם כאלה שלא חייבות להיכלל בקובץ מסודר שע"פ אתם הולכים לעבוד.

מהי הזירה – בכל מילת מפתח ישנה זירה, קטנה בינונית או גדולה זה לא באמת משנה. אנו חייבים לדעת את הנתונים אשר מרכיבים את הזירה. נתונים כמו: כמות החיפושים, מידת התחרות, והמתחרים "המתגוררים" בעמוד הראשון.

אסטרטגיה נכונה בהתאם לתחרות – לפני האסטרטגיה, חשוב לקחת בחשבון את זמן התהליך שאתם חושבים שתשקיעו בפרויקט. נניח שזמן ההשקעה יהיה בין 4-8 חודשים בסך הכולל. לאחר אסיפת נתון זה, אנו נדע כיצד לפעול בהתאם לזמן המוגדר. מה נצטרך לעשות בכל חודש, באילו כלים נשתמש וכמה תקציב נרצה לשחרר בסך כל הפרויקט, אשר צריכה להתפרש כל חודש עד לסיומה של העבודה. למשל: כמות הקישורים החודשית, כמות התכנים לכתיבה, קניית קישורים מאתרי רייטינג (כלכליסט, ישראל היום, ערוץ 7 וכו'), ואיזה פרילנסרים נצטרך לעבוד איתם בכל חודש, וכמה הם גובים.

בוסט, תקציב חריג – לא תמיד, אבל לפעמים ניהול המוניטין חייב להיות תמציתי ומהיר, במילים אחרות: להגיע לתוצאה המבוקשת תוך 3 חודשים. ברוב המקרים, הזירות לא תחרותיות (קטנות עד בינוניות) ואפשר להגיע אליהם בתום ה-3 חודשים הראשונים, ואולי לפני. לכן, בפרויקט ניהול מוניטין בעל ציר זמן קצר אנו צריכים למצות את התקציב המוגבל בתום הזמן שהוקצב לנו. ברוב המקרים, נצטרך לתת בוסט רציני למספר כתבות שיצרנו. בקיצור, תקציב גדול למיצוי בפרק זמן די קצר ועם התוצאות הכי טובות ומהירות.

לסיכום של פסקה "כולם אומרים לי שקידום אורגני לוקח זמן", אז מדוע כאן האופציה "המהירה" כן חלה? ובכן, קידום של פרויקט X בניהול מוניטין עובד אחרת. חשוב שתדעו: למפורסם אין באמת את הזמן לחכות, ככל שעובר הזמן האזכורים השליליים תופסים תאוצה, וכך גם התקשורת ושאר האנשים. "שמעת שהזמר עשה..." בקיצור אין את הזמן. ולכן זה מצריך שיווק קצר, מהיר, ואם תקציב מתאים. במילים דומות: "חברת שיווק שיודעת לגלגל עניינים וכמה שיותר מהר!"

קידום אורגני - חלק קטן מן התיעוד הנדיר שעשינו

בפסקה הקודמת דיברנו על המטאפורה של איך נעשה התהליך, איך דברים עובדים, ומה עושים בזמן התהליך. כעת, בואו ניכנס טיפה יותר עמוק לתהליכים שעובדים בקצב זמן קצר. נתחיל. (פרקטיקה!)

בתוצאות האורגניות בגוגל

אופן התהליך יעבוד בצורה כזאת, שכל תהליך יתרום חלק. התוכן, הקישורים, והשכבות. בסופו של עניין כולם יחד ירכיבו את הפתרון להצלחה. בוא נצא מנקודת הנחה שמדובר ב3 כתבות שליליות שפוגעות בכם. במקרה, זה ממש דומה לתופעה שההינו צריכים להתמודד איתה לפני כ- שנה וחצי, אז על הדרך אנו מפנקים אתכם בתהליך ובמה שעשינו, נמשיך.

זמן הפרויקט נמשך כ-2 חודשים גג 3, ובהם עשינו כל כך המון דברים, חלקם מפורטים עכשיו על קצה המזלג.

רכישה של כתבות חלופיות

עוד לפני רכישת הקישורים, ההינו צריכים לחשוב על סוג התוכן שיעבוד לנו הפעם. עקב כך, רכשנו תכנים שיווקיים אשר מכילים מילות מפתח שונות, לפחות 5 ביטויים בכל מאמר, למה? זנב ארוך, וצפיפות תוכן.

ואז הגיע החלק האמיתי...

רכישה של כ- 6 כתבות שונות באתרים סופר חזקים ואמינים בטירוף! לפחות בעיני גוגל. במטרה לדחוק את הכתבות השליליות למטה, ואולי גם לעמוד השני. רכשנו את הכתבות מהאתרים הבאים: ערוץ 7, כלכליסט, און-לייף, ערוץ 7, News1, וואלה.

שכבות 2X לכתבות החדשות + תוכן נוסף

גם הפעם, לא הלכנו לכותב זול, אלה לאותה החברה שגובה כמו מפעל הפיס... בכל מקרה, הזמנו 20 תכנים חדשים, ובהם השתמשנו למספר רב של אתרים. חילקנו את זה ל- 8 אתרי תמיכה הכי חזקים שלנו, ו10 אתרים נוספים אשר במסגרת החלפות קישורים עם אנשים ספציפיים שאנו יודעים מי הם בתעשייה, ומה יש להם. בקיצור אנשים שיש להם את הקישורים הכי פסיכיים בארץ.

שכבה ראשונה: 8 אתרי תמיכה | שכבה שניה: 10 החלפות חזקות השתמשנו במעל ל- 20 ביטויים שונים | היו מאמרים שהשתמשנו ב- 2 ביטויים זה די משנה את מה שרשמנו מקודם, אך מה לעשות לפעמים הדברים משתנים.

שם המשחק: השקעה מטורפת, אקראיות, וגיוון בכל הפעולות.

וכמובן, שימוש בקישורים פנימיים בתוך המאמרים לאתרים \ כתבות מקצועיות גרמו לכתבה להתחזק.
בסך הכל, פיצצנו בתקציב של 13,200 ₪. פלוס מינוס, שקל לפה שקל לשם, אתם יודעים...
והתוצאה היתה מדהימה בפני עצמה, והלקוח? התלהב בטירוף. תכלס? זה הכי חשוב

לסיכום – השורה הסופית

השורה התחתונה – ניהול מוניטין מתבצע בצורה מקצועית, מהירה לפעמים, ועם המון הקדשה לפרטים הכי קטנים. שימוש במשאבים גדולים יקנו לכם את התוצאה הטובה ביותר. חשוב להבין מהו גודל התחרות, מיהם המתחרים, אילו מילות ביטוי חשוב לקדם, כמה חזקות הכתבות השליליות, והכי חשוב מאיזה מותג הן יצאו, ואיך בדיוק אנחנו יכולים לדחוק את אותם התוצאות השליליות, לטובת הכתבות החיוביות שלנו. בגדול, קחו את הצעדים שעשינו לתשומת ליבכם, וזכרו: האסטרטגיה וניהול הזמן הוא פקטור רציני בעבודה.

בהצלחה.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ובעלים של הבלוג seolinks הכי מוביל בתחום קידום אתרים עם כל החדשות והעדכונים החמים.